Znajdź najbliższy warsztat

Twoje pytania

Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.

 

Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.

 

Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają.  Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.  

Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując  tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.

 

Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.

Może być kilka przyczyn takiego zachowania się układu klimatyzacji. Nasi specjaliści regularnie zajmują się identyfikacją takich problemów, dlatego nie zwlekaj i umów się na wizytę już dziś – znajdź Twój warsztat.

Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.

Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.

 

Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).

 

Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.

icon-gear