Twoje pytania
Nasze odpowiedzi
Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.
Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Zaawansowane zużycie opon i niski poziom ciśnienia mają zasadniczy wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie jest wydajne tylko, gdy ciśnienie jest odpowiednie. Jeżeli jest zbyt niskie, opony mają nieprawidłowy kontakt z nawierzchnią, tarcie zwiększa się. Zużycie paliwa wzrasta nawet o 20%. Zbyt wysokie ciśnienie również podwyższa spalanie. Sprawdź, czy poziom ciśnienia odpowiada rekomendacjom producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi lub na specjalnej naklejce we wnętrzu samochodu (przykładowo na ramie drzwi lub klapce wlewu paliwa).
Jeżeli bieżnik jest zużyty, opony nie będą działać poprawnie. Pogarsza się przyczepność, zwiększeniu ulega zużycie paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania.
Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.
Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.
Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.
Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają. Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.
Mógł wystąpić problem z katalizatorem lub sondą lambda. Sonda jest zlokalizowana w układzie wydechowym i pozwala na regulację dopływu właściwych ilości powietrza i paliwa do silnika. Gdy jest uszkodzona, kalkulator wtrysku paliwa nie otrzymuje odpowiednich komunikatów. Jednostka napędowa przechodzi w tryb awaryjny, prędkość pojazdu zostaje ograniczona do 40 km/h.
Jeżeli usterce ulega katalizator, spaliny nie są w odpowiedni sposób oczyszczane. Silnik w takim przypadku również przejdzie w tryb awaryjny.
W obu przypadkach skontaktuj się jak najszybciej z warsztatem Eurorepar Car Service. Nasi specjaliści zdiagnozują problem i zaproponują optymalne rozwiązanie.
Twoje pytania
Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.
Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Zaawansowane zużycie opon i niski poziom ciśnienia mają zasadniczy wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie jest wydajne tylko, gdy ciśnienie jest odpowiednie. Jeżeli jest zbyt niskie, opony mają nieprawidłowy kontakt z nawierzchnią, tarcie zwiększa się. Zużycie paliwa wzrasta nawet o 20%. Zbyt wysokie ciśnienie również podwyższa spalanie. Sprawdź, czy poziom ciśnienia odpowiada rekomendacjom producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi lub na specjalnej naklejce we wnętrzu samochodu (przykładowo na ramie drzwi lub klapce wlewu paliwa).
Jeżeli bieżnik jest zużyty, opony nie będą działać poprawnie. Pogarsza się przyczepność, zwiększeniu ulega zużycie paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania.
Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.
Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.
Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.
Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają. Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.
Mógł wystąpić problem z katalizatorem lub sondą lambda. Sonda jest zlokalizowana w układzie wydechowym i pozwala na regulację dopływu właściwych ilości powietrza i paliwa do silnika. Gdy jest uszkodzona, kalkulator wtrysku paliwa nie otrzymuje odpowiednich komunikatów. Jednostka napędowa przechodzi w tryb awaryjny, prędkość pojazdu zostaje ograniczona do 40 km/h.
Jeżeli usterce ulega katalizator, spaliny nie są w odpowiedni sposób oczyszczane. Silnik w takim przypadku również przejdzie w tryb awaryjny.
W obu przypadkach skontaktuj się jak najszybciej z warsztatem Eurorepar Car Service. Nasi specjaliści zdiagnozują problem i zaproponują optymalne rozwiązanie.