Eurorepar Car Service

Przydatne linki

CO TO JEST SIEĆ EUROREPAR CAR SERVICE? UMÓW ON-LINE WIZYTĘ W WARSZTACIE
INFORMACJE O NAS AKTUALNOŚCI PROMOCJE OFERTA USŁUG GAMA CZĘŚCI ZAMIENNYCH EUROREPAR SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
EUROREPAR Car Service
PRZEGLĄDY
Naprawy
WSZYSTKIE MARKI
INFORMACJE O NAS AKTUALNOŚCI PROMOCJE OFERTA USŁUG GAMA CZĘŚCI ZAMIENNYCH EUROREPAR SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
AKTUALNOŚCI
Znajdź nas na

Twoje pytania

Jaka jest różnica pomiędzy hamulcami bębnowymi i tarczowymi?
Mój samochód przechyla się na zakrętach i nurkuje podczas hamowania. Co jest przyczyną?
Jeżeli mój samochód zepsuje się, czy może być naprawiony w warsztacie Eurorepar Car Service?
Kiedy należy wymienić pasek rozrządu?
Czy stan opon ma wpływ na zużycie paliwa?

Nasze odpowiedzi

Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując  tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.

 

Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.

Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.

 

Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy. 

 

Tak. Warsztaty Eurorepar Car Service są wyposażone w odpowiednie narzędzia, a mechanicy mają duże doświadczenie i wiedzę, pozwalającą skutecznie naprawiać samochody większości marek. Pomożemy bez względu na to, jakim samochodem jeździsz. Znajdź najbliższy warsztat i skontaktuj się z nami.

Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.

 

Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas. 

Zaawansowane zużycie opon i niski poziom ciśnienia mają zasadniczy wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie jest wydajne tylko, gdy ciśnienie jest odpowiednie. Jeżeli jest zbyt niskie, opony mają nieprawidłowy kontakt z nawierzchnią, tarcie zwiększa się. Zużycie paliwa wzrasta nawet o 20%. Zbyt wysokie ciśnienie również podwyższa spalanie. Sprawdź, czy poziom ciśnienia odpowiada rekomendacjom producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi lub na specjalnej naklejce we wnętrzu samochodu (przykładowo na ramie drzwi lub klapce wlewu paliwa). 

Jeżeli bieżnik jest zużyty, opony nie będą działać poprawnie. Pogarsza się przyczepność, zwiększeniu ulega zużycie paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania.

Twoje pytania

Jaka jest różnica pomiędzy hamulcami bębnowymi i tarczowymi?

Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując  tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.

 

Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.

Mój samochód przechyla się na zakrętach i nurkuje podczas hamowania. Co jest przyczyną?

Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.

 

Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy. 

 

Jeżeli mój samochód zepsuje się, czy może być naprawiony w warsztacie Eurorepar Car Service?

Tak. Warsztaty Eurorepar Car Service są wyposażone w odpowiednie narzędzia, a mechanicy mają duże doświadczenie i wiedzę, pozwalającą skutecznie naprawiać samochody większości marek. Pomożemy bez względu na to, jakim samochodem jeździsz. Znajdź najbliższy warsztat i skontaktuj się z nami.

Kiedy należy wymienić pasek rozrządu?

Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.

 

Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas. 

Czy stan opon ma wpływ na zużycie paliwa?

Zaawansowane zużycie opon i niski poziom ciśnienia mają zasadniczy wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie jest wydajne tylko, gdy ciśnienie jest odpowiednie. Jeżeli jest zbyt niskie, opony mają nieprawidłowy kontakt z nawierzchnią, tarcie zwiększa się. Zużycie paliwa wzrasta nawet o 20%. Zbyt wysokie ciśnienie również podwyższa spalanie. Sprawdź, czy poziom ciśnienia odpowiada rekomendacjom producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi lub na specjalnej naklejce we wnętrzu samochodu (przykładowo na ramie drzwi lub klapce wlewu paliwa). 

Jeżeli bieżnik jest zużyty, opony nie będą działać poprawnie. Pogarsza się przyczepność, zwiększeniu ulega zużycie paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania.

Strefa dla warsztatu Dołącz do naszej sieci Strefa dla dziennikarzy Skontaktuj się z nami

Nasze usługi

PRZEGLĄD OKRESOWY
PRZEGLĄD OKRESOWY
BADANIE TECHNICZNE
BADANIE TECHNICZNE
OPONY
OPONY
UKŁAD HAMULCOWY
UKŁAD HAMULCOWY
UKŁAD KLIMATYZACJI
UKŁAD KLIMATYZACJI
AKUMULATOR
AKUMULATOR
WIDOCZNOŚĆ
WIDOCZNOŚĆ
UKŁAD WYDECHOWY
UKŁAD WYDECHOWY
UKŁAD ROZRZĄDU
UKŁAD ROZRZĄDU
UKŁAD ZAWIESZENIA
UKŁAD ZAWIESZENIA
NAPRAWY MECHANICZNE
NAPRAWY MECHANICZNE
WYMIANA OLEJU
WYMIANA OLEJU

ZNAJDŹ NAJBLIŻSZY WARSZTAT

WARSZTATY ERCS

DLACZEGO EUROREPAR CAR SERVICE?

INFORMACJE O NAS
NASZE STANDARDY
AKTUALNOŚCI

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Eurorepar Car service, JAKOŚĆ ZAUFANIE
Copyright ©2023 Eurorepar Car Service Mapa witryny POLITYKA PRYWATNOŚCI POLITYKA COOKIES DEKLARACJA ZGODY Ustawienia preferencji co do plików cookies Eurorepar Car service, JAKOŚĆ ZAUFANIE