Twoje pytania
Nasze odpowiedzi
Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.
Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas.
Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.
Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.
Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Tak. Warsztaty Eurorepar Car Service są wyposażone w odpowiednie narzędzia, a mechanicy mają duże doświadczenie i wiedzę, pozwalającą skutecznie naprawiać samochody większości marek. Pomożemy bez względu na to, jakim samochodem jeździsz. Znajdź najbliższy warsztat i skontaktuj się z nami.
Twoje pytania
Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.
Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas.
Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.
Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.
Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Tak. Warsztaty Eurorepar Car Service są wyposażone w odpowiednie narzędzia, a mechanicy mają duże doświadczenie i wiedzę, pozwalającą skutecznie naprawiać samochody większości marek. Pomożemy bez względu na to, jakim samochodem jeździsz. Znajdź najbliższy warsztat i skontaktuj się z nami.