Twoje pytania
Nasze odpowiedzi
Badanie zazwyczaj trwa 45-60 minut. Niektóre warsztaty Eurorepar Car Service dysponują własnymi Stacjami Kontroli Pojazdów z poczekalniami dla klientów. Jeżeli chcesz zaczekać na miejscu na wynik badania, powiedz nam o tym – będziemy informować na bieżąco, na jakim etapie jest kontrola.
Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.
Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas.
Mógł wystąpić problem z katalizatorem lub sondą lambda. Sonda jest zlokalizowana w układzie wydechowym i pozwala na regulację dopływu właściwych ilości powietrza i paliwa do silnika. Gdy jest uszkodzona, kalkulator wtrysku paliwa nie otrzymuje odpowiednich komunikatów. Jednostka napędowa przechodzi w tryb awaryjny, prędkość pojazdu zostaje ograniczona do 40 km/h.
Jeżeli usterce ulega katalizator, spaliny nie są w odpowiedni sposób oczyszczane. Silnik w takim przypadku również przejdzie w tryb awaryjny.
W obu przypadkach skontaktuj się jak najszybciej z warsztatem Eurorepar Car Service. Nasi specjaliści zdiagnozują problem i zaproponują optymalne rozwiązanie.
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.
Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.
Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają. Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.
Twoje pytania
Badanie zazwyczaj trwa 45-60 minut. Niektóre warsztaty Eurorepar Car Service dysponują własnymi Stacjami Kontroli Pojazdów z poczekalniami dla klientów. Jeżeli chcesz zaczekać na miejscu na wynik badania, powiedz nam o tym – będziemy informować na bieżąco, na jakim etapie jest kontrola.
Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.
Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas.
Mógł wystąpić problem z katalizatorem lub sondą lambda. Sonda jest zlokalizowana w układzie wydechowym i pozwala na regulację dopływu właściwych ilości powietrza i paliwa do silnika. Gdy jest uszkodzona, kalkulator wtrysku paliwa nie otrzymuje odpowiednich komunikatów. Jednostka napędowa przechodzi w tryb awaryjny, prędkość pojazdu zostaje ograniczona do 40 km/h.
Jeżeli usterce ulega katalizator, spaliny nie są w odpowiedni sposób oczyszczane. Silnik w takim przypadku również przejdzie w tryb awaryjny.
W obu przypadkach skontaktuj się jak najszybciej z warsztatem Eurorepar Car Service. Nasi specjaliści zdiagnozują problem i zaproponują optymalne rozwiązanie.
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.
Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.
Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają. Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.