Twoje pytania
Nasze odpowiedzi
Zaawansowane zużycie opon i niski poziom ciśnienia mają zasadniczy wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie jest wydajne tylko, gdy ciśnienie jest odpowiednie. Jeżeli jest zbyt niskie, opony mają nieprawidłowy kontakt z nawierzchnią, tarcie zwiększa się. Zużycie paliwa wzrasta nawet o 20%. Zbyt wysokie ciśnienie również podwyższa spalanie. Sprawdź, czy poziom ciśnienia odpowiada rekomendacjom producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi lub na specjalnej naklejce we wnętrzu samochodu (przykładowo na ramie drzwi lub klapce wlewu paliwa).
Jeżeli bieżnik jest zużyty, opony nie będą działać poprawnie. Pogarsza się przyczepność, zwiększeniu ulega zużycie paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania.
Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.
Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.
Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.
Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Twoje pytania
Zaawansowane zużycie opon i niski poziom ciśnienia mają zasadniczy wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie jest wydajne tylko, gdy ciśnienie jest odpowiednie. Jeżeli jest zbyt niskie, opony mają nieprawidłowy kontakt z nawierzchnią, tarcie zwiększa się. Zużycie paliwa wzrasta nawet o 20%. Zbyt wysokie ciśnienie również podwyższa spalanie. Sprawdź, czy poziom ciśnienia odpowiada rekomendacjom producenta. Znajdziesz je w instrukcji obsługi lub na specjalnej naklejce we wnętrzu samochodu (przykładowo na ramie drzwi lub klapce wlewu paliwa).
Jeżeli bieżnik jest zużyty, opony nie będą działać poprawnie. Pogarsza się przyczepność, zwiększeniu ulega zużycie paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania.
Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.
Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.
Najprawdopodobniej amortyzatory są zużyte lub uszkodzone. Gdy działają poprawnie, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas jazdy. Niewielkie ruchy karoserii są naturalne, jednak gdy zauważysz różnicę w trzymaniu się drogi i prowadzeniu, należy niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem.
Samochód z niesprawnym zawieszeniem nie zachowuje się prawidłowo, dodatkowo ma to wpływ na bezpieczeństwo jazdy.