Eurorepar Car Service

Przydatne linki

CO TO JEST SIEĆ EUROREPAR CAR SERVICE? UMÓW ON-LINE WIZYTĘ W WARSZTACIE
INFORMACJE O NAS AKTUALNOŚCI PROMOCJE OFERTA USŁUG GAMA CZĘŚCI ZAMIENNYCH EUROREPAR SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
EUROREPAR Car Service
PRZEGLĄDY
Naprawy
WSZYSTKIE MARKI
INFORMACJE O NAS AKTUALNOŚCI PROMOCJE OFERTA USŁUG GAMA CZĘŚCI ZAMIENNYCH EUROREPAR SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
AKTUALNOŚCI
Znajdź nas na

Twoje pytania

Światła ksenonowe – co to jest?
Dlaczego świeci się kontrolka ładowania?
Jaka jest różnica pomiędzy hamulcami bębnowymi i tarczowymi?
Dlaczego silnik zużywa olej?
Kiedy należy wymienić pasek rozrządu?

Nasze odpowiedzi

Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.

 

Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).

 

Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.

Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.

Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując  tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.

 

Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.

Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.

 

Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.

 

Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają.  Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.  

Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.

 

Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas. 

Twoje pytania

Światła ksenonowe – co to jest?

Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.

 

Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).

 

Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.

Dlaczego świeci się kontrolka ładowania?

Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.

Jaka jest różnica pomiędzy hamulcami bębnowymi i tarczowymi?

Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując  tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.

 

Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.

Dlaczego silnik zużywa olej?

Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.

 

Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.

 

Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają.  Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.  

Kiedy należy wymienić pasek rozrządu?

Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.

 

Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas. 

Strefa dla warsztatu Dołącz do naszej sieci Strefa dla dziennikarzy Skontaktuj się z nami

Nasze usługi

PRZEGLĄD OKRESOWY
PRZEGLĄD OKRESOWY
BADANIE TECHNICZNE
BADANIE TECHNICZNE
OPONY
OPONY
UKŁAD HAMULCOWY
UKŁAD HAMULCOWY
UKŁAD KLIMATYZACJI
UKŁAD KLIMATYZACJI
AKUMULATOR
AKUMULATOR
WIDOCZNOŚĆ
WIDOCZNOŚĆ
UKŁAD WYDECHOWY
UKŁAD WYDECHOWY
UKŁAD ROZRZĄDU
UKŁAD ROZRZĄDU
UKŁAD ZAWIESZENIA
UKŁAD ZAWIESZENIA
NAPRAWY MECHANICZNE
NAPRAWY MECHANICZNE
WYMIANA OLEJU
WYMIANA OLEJU

ZNAJDŹ NAJBLIŻSZY WARSZTAT

WARSZTATY ERCS

DLACZEGO EUROREPAR CAR SERVICE?

INFORMACJE O NAS
NASZE STANDARDY
AKTUALNOŚCI

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Eurorepar Car service, JAKOŚĆ ZAUFANIE
Copyright ©2023 Eurorepar Car Service Mapa witryny POLITYKA PRYWATNOŚCI POLITYKA COOKIES DEKLARACJA ZGODY Ustawienia preferencji co do plików cookies Eurorepar Car service, JAKOŚĆ ZAUFANIE