Twoje pytania
Nasze odpowiedzi
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.
Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.
Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.
Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.
Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.
Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają. Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.
Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.
Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas.
Twoje pytania
Światła ksenonowe to rozwiązanie stosowane od stosunkowo niedawna w nowoczesnych samochodach. Emitują światło, którego barwa jest bardziej zbliżona do światła dziennego, niż ta pochodząca z żarówek halogenowych. Są znacznie mocniejsze i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne żarówki.
Żarnik reflektora ksenonowego ma nietypową budowę. Zawiera gaz ksenon i pracuje pod napięciem 20.000 V (tradycyjna żarówka – 12 V).
Nasi mechanicy chętnie pomogą, gdy zajdzie potrzeba wymiany żarnika.
Jeżeli kontrolka akumulatora zaświeci się, może to oznaczać usterkę układu ładowania. Alternator może nie działać prawidłowo lub akumulator wymaga wymiany. Oba przypadki wymagają sprawdzenia przez mechanika. Jeżeli akumulator całkowicie zawiedzie, nie będziesz mógł uruchomić samochodu.
Hamulce bębnowe składają się z okładzin i szczęk, które pracują wewnątrz elementu, zwanego bębnem. Okładziny są wypychane odśrodkowo, powodując tarcie. Hamulce tarczowe działają na innej zasadzie – tarcza, zamontowana na kole, jest z obu stron obejmowana zaciskami z klockami, które powodują tarcie i spowalniają samochód.
Hamulce tarczowe są bardziej efektywne, system ten w większości samochodów jest zamontowany na przedniej osi. W niektórych tylna oś, która dostarcza mniej siły hamowania, jest wyposażona w hamulce bębnowe. Oba systemy wykorzystują efekt tarcia, dlatego elementy ulegają zużyciu w czasie eksploatacji.
Silnik Twojego samochodu to skomplikowany mechanizm, który składa się z wielu ruchomych części. Często mają one ze sobą bezpośredni kontakt. Np. tłoki poruszają się w cylindrach, trąc o ich ściany wewnętrzne.
Olej silnikowy jest środkiem smarnym, który ułatwia ten proces i nadaje ruchomym częściom odpowiedni poślizg. Pomimo tego, tarcie wciąż występuje, jego efektem jest obecność opiłków stali, które są odprowadzane przez olej.
Proces smarowania i oczyszczania sprawia, że olej powoli się wypala, a jego parametry się obniżają. Jego poziom w silniku spada i dlatego należy go regularnie uzupełniać, a co pewien czas wymieniać.
Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.
Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas.