Znajdź najbliższy warsztat

Powrót

UKŁAD ROZRZĄDU UKŁAD ROZRZĄDU

Zapytaj nas o wymianę paska rozrządu

Pasek rozrządu synchronizuje ruch zaworów i tłoków w silniku. Jeżeli zerwie się lub przesunie, może to spowodować poważne uszkodzenie jednostki napędowej. Każdy samochód jest inny, dlatego producenci zawsze określają czas i przebieg do wymiany paska indywidualnie dla każdego modelu. To ważne, aby przestrzegać tych wytycznych, ponieważ ciężko jest zweryfikować stan paska w prosty sposób.


Ogólnie, większość producentów rekomenduje wymianę paska pomiędzy przebiegiem 80 a 160 tysięcy kilometrów. W niektórych przypadkach producenci zalecają równoczesną wymianę innych elementów, na przykład pompy wody.  

Warto wiedzieć Eurorepar Car Service

  • Nie warto ryzykować i odkładać momentu wymiany paska rozrządu. Może wydawać się, że jest w dobrej kondycji – nie zmienia to faktu, że po pewnym czasie może się w każdej chwili zerwać bez ostrzeżenia. Najbezpieczniej wymienić go zgodnie z zaleceniami producenta.  

  • Bardzo gorący lub zimny klimat oraz duże wahania temperatur wpływają na przyspieszone zużycie paska. 

  • W niektórych silnikach nie stosuje się paska rozrządu, ale łańcuch, który teoretycznie nie podlega wymianie w trakcie całego okresu eksploatacji samochodu.

Twoje pytania

Żywotność paska rozrządu zależy od marki i modelu samochodu oraz od stylu jazdy. Każdy producent rekomenduje czas i przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana paska. Zazwyczaj wymiana jest zalecana po upływie najpóźniej 5 lat. Jeżeli dużo jeździsz, będziesz musiał/a go wymienić pomiędzy 80.000 a 160.000 km, przed upływem 5 lat.

 

Jakiekolwiek uszkodzenie paska rozrządu kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Sprawdź w instrukcji lub książce serwisowej, jakie są rekomendacje producenta odnośnie wymiany paska. Jeżeli nie masz pewności, odwiedź nas. 

icon-gear