UKŁAD ROZRZĄDU
Zapytaj nas o wymianę paska rozrządu

Pasek rozrządu synchronizuje ruch zaworów i tłoków w silniku. Jeżeli zerwie się lub przesunie, może to spowodować poważne uszkodzenie jednostki napędowej. Każdy samochód jest inny, dlatego producenci zawsze określają czas i przebieg do wymiany paska indywidualnie dla każdego modelu. To ważne, aby przestrzegać tych wytycznych, ponieważ ciężko jest zweryfikować stan paska w prosty sposób.
Ogólnie, większość producentów rekomenduje wymianę paska pomiędzy przebiegiem 80 a 160 tysięcy kilometrów. W niektórych przypadkach producenci zalecają równoczesną wymianę innych elementów, na przykład pompy wody.
Warto wiedzieć
Nie warto ryzykować i odkładać momentu wymiany paska rozrządu. Może wydawać się, że jest w dobrej kondycji – nie zmienia to faktu, że po pewnym czasie może się w każdej chwili zerwać bez ostrzeżenia. Najbezpieczniej wymienić go zgodnie z zaleceniami producenta.
Bardzo gorący lub zimny klimat oraz duże wahania temperatur wpływają na przyspieszone zużycie paska.
W niektórych silnikach nie stosuje się paska rozrządu, ale łańcuch, który teoretycznie nie podlega wymianie w trakcie całego okresu eksploatacji samochodu.